Algemene Voorwaarden Cevitrans
“……optimale balans tussen mensen, processen en systemen…”
“……optimale balans tussen mensen, processen en systemen…”
ARTIKEL 1 – DEFINITIES
1.1 Cevitrans: In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder Cevitrans de Eenmanszaak Cevitrans.
1.2 Opdrachtgever: De (rechts)persoon met wie Cevitrans een Overeenkomst heeft gesloten.
1.3 Diensten: De door Cevitrans aangeboden diensten, zoals beschreven op de website van Cevitrans, te weten www.cevitrans.nl.
1.4 Overeenkomst: De Overeenkomst (inclusief deze Algemene Voorwaarden) tussen Cevitrans en Opdrachtgever, op grond waarvan Cevitrans aan Opdrachtgever Diensten verleent.
ARTIKEL 2 – TOEPASSELIJKHEID
2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en rechtsbetrekkingen van Cevitrans en op alle met Cevitrans gesloten overeenkomsten.
2.2 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing met uitsluiting van eventuele door de Opdrachtgever gehanteerde Algemene Voorwaarden.
2.3 Cevitrans is gerechtigd de inhoud van deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen worden schriftelijk of per e-mail aan Opdrachtgever bekendgemaakt en treden veertien (14) dagen na bekendmaking in werking, of op een andere datum die in de bekendmaking is vermeld.
2.4 Indien Opdrachtgever de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden niet wenst te accepteren, heeft Opdrachtgever het recht de Overeenkomst per de datum waarop de gewijzigde voorwaarden van kracht worden op te zeggen, zonder dat Cevitrans tot vergoeding van kosten of schade is gehouden.
ARTIKEL 3 – AANBIEDINGEN EN OFFERTES
3.1 Alle aanbiedingen en offertes van Cevitrans zijn veertien (14) dagen geldig. Deze kunnen op verzoek van Opdrachtgever na schriftelijke mededeling van Cevitrans, met eenzelfde termijn verlengd worden.
3.2 Aanbiedingen en offertes verplichten Cevitrans niet tot het aangaan van een Overeenkomst.
3.3 Aanbiedingen en offertes mogen niet – zonder toestemming van Cevitrans – ter inzage aan derden worden gegeven.
ARTIKEL 4 – TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST
4.1 Alle aanbiedingen van Cevitrans zijn vrijblijvend en kunnen binnen tien (10) werkdagen na kennisneming van de aanvaarding van het aanbod worden herroepen, tenzij in het aanbod uitdrukkelijk anders wordt aangegeven.
4.2 Overeenkomsten worden schriftelijk aangegaan door ondertekening door bevoegde vertegenwoordigers van beide partijen.
4.3 De inhoud van de Overeenkomst strekt niet verder dan die levering en werkzaamheden welke uitdrukkelijk in de aanbieding of opdrachtbevestiging worden genoemd of omschreven, waarbij de inhoud van de opdrachtbevestiging prevaleert boven de inhoud van de aanbieding.
4.4 Cevitrans heeft het recht zonder opgaaf van reden een potentiële Opdrachtgever te weigeren.
ARTIKEL 5 – DUUR, OPZEGGING EN ONTBINDING VAN DE OVEREENKOMST
5.1 De Overeenkomst kan niet tussentijds worden opgezegd; de gekozen duur voor de initiële Overeenkomst is hierbij leidend.
5.2 De Overeenkomst kan, indien deze voor bepaalde tijd is aangegaan, door Opdrachtgever tussentijds en na afloop worden verlengd.
5.3 De Overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan, dient ten minste dertig (30) kalenderdagen voor definitieve beëindiging van de Overeenkomst plaats te vinden en kan uitsluitend schriftelijk of via de email.
5.4 Opzegging door Opdrachtgever zonder inachtneming van de daarvoor geldende termijn, zonder dat Cevitrans daarin toestemt, heeft schadeplichtigheid tot gevolg. Onverminderd het recht van Cevitrans de geleden en nog te lijden schade te vorderen, bedraagt de aan Cevitrans te betalen schadevergoeding in ieder geval het bedrag van de overeengekomen tarieven, die bij beëindiging verschuldigd zouden zijn geweest.
5.5 Cevitrans en Opdrachtgever zijn bevoegd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang zonder nadere ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst schriftelijk of per e-mail te ontbinden en zonder daarbij gehouden te zijn tot enige vergoeding van kosten of schade in de volgende gevallen:
(a) indien de andere partij haar faillissement aanvraagt of in staat van faillissement wordt verklaard;
(b) Opdrachtgever (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt of hem (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
(c) Opdrachtgever onder curatele of bewind is gesteld, dan wel Cevitrans haar activiteiten staakt of liquideert.
5.6 Ongeacht het overige bepaalde in deze Overeenkomst zullen de volgende verplichtingen na het einde van deze Overeenkomst doorlopen:
(a) openstaande betalingen;
(b) intellectuele eigendomsrechten;
(c) aansprakelijkheid.
ARTIKEL 6 – TERMIJNEN VAN OPLEVERING
6.1 De oplevering vindt plaats binnen de termijn en op de wijze zoals in de Overeenkomst is bepaald.
6.2 Indien een vast tijdstip van oplevering of enig andere termijn is overeengekomen, houdt dit in dat Cevitrans naar beste vermogen die overeengekomen termijn in acht zal nemen.
6.3 Opgegeven leveringstermijnen zullen nimmer zijn te beschouwen als fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
6.4 Bij niet tijdige levering dient Cevitrans schriftelijk door Opdrachtgever in gebreke gesteld te worden.
6.5 Cevitrans is niet in verzuim door het enkele feit van het verstrijken van een termijn.
6.6 Indien Opdrachtgever niet aan haar verplichtingen voldoet waardoor vertraging in de uitvoering van de werkzaamheden ontstaat, wordt, indien een tijdstip van oplevering is overeengekomen, zodanige verlenging van het opleveringstijdstip als redelijk is, toegestaan.
6.7 De enkele overschrijding van enige termijn geeft de Opdrachtgever niet het recht ontbinding en/of vergoeding van de schade te vorderen en laat de verplichtingen van Opdrachtgever onverlet.
6.8 Indien de werkzaamheden in fasen plaatsvinden, heeft Cevitrans het recht het werk gefaseerd op te leveren en te factureren, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
ARTIKEL 7 – GEGEVENSVERSTREKKING DOOR OPDRACHTGEVER
7.1 De overeengekomen werkzaamheden worden zorgvuldig verricht op basis van de door Opdrachtgever te verstrekken gegevens.
7.2 Opdrachtgever zal steeds tijdig alle nuttige en noodzakelijke gegevens en inlichtingen aan Cevitrans verstrekken, die nodig zijn voor het behoorlijk verrichten van de overeengekomen werkzaamheden.
7.3 Opdrachtgever staat in voor de juistheid van de verstrekte gegevens.
7.4 Opdrachtgever garandeert dat zij bevoegd is over deze gegevens te beschikken en aan Cevitrans af te staan zonder dat daarbij op enigerlei wijze inbreuk wordt gemaakt op rechten van derden.
7.5 Opdrachtgever vrijwaart Cevitrans voor alle aanspraken van derden die voortkomen uit het op enigerlei wijze niet of niet tijdig nakomen van de op Opdrachtgever rustende verplichtingen.
ARTIKEL 8 – TARIEVEN EN KOSTEN
8.1 Met betrekking tot de tarieven en de daarop gebaseerde kostenramingen staat in de offerte aangegeven of daarin zijn begrepen reisuren, reis- en verblijfkosten en andere opdracht gebonden kosten.
8.2 Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld, zijn alle tarieven exclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen en/of belastingen welke van overheidswege zijn en/of worden opgelegd.
8.3 Indien na de totstandkoming van de Overeenkomst een of meerdere kostprijsfactoren, waaronder begrepen de factoren hiervoor in dit artikel genoemd, verhoging ondergaan, is Cevitrans gerechtigd de overeengekomen tarieven te verhogen.
8.4 Cevitrans zal eventuele tariefsverhoging als hiervoor bedoeld schriftelijk ter kennis brengen van Opdrachtgever.
8.5 Indien Opdrachtgever bezwaren heeft ter zake van aldus door Cevitrans toegepaste prijsverhogingen, dient Opdrachtgever Cevitrans daarvan binnen veertien (14) dagen na verzending van de hiervoor genoemde kennisgeving schriftelijk in kennis te stellen, bij gebreke waarvan de prijsverhogingen door Opdrachtgever worden geacht te zijn aanvaard.
8.6 Opdrachtgever zorgt voor eigen rekening en risico, dat de voor de werkzaamheden benodigde en daartoe geschikte materialen en apparatuur bij aanvang van en tijdens de werkzaamheden ter beschikking staan van Cevitrans, tenzij schriftelijk is overeengekomen dat Cevitrans voor de daartoe benodigde materialen en apparatuur zelf zorgdraagt.
8.7 Indien de werkzaamheden worden uitgevoerd ten kantore van Opdrachtgever of op een andere locatie dan ten kantore van Cevitrans, zorgt Opdrachtgever voor eigen rekening en risico, dat Cevitrans haar werkzaamheden kan aanvangen en verrichten gedurende de voor Cevitrans gebruikelijke kantooruren.
ARTIKEL 9 – MEERWERK
9.1 Aan Opdrachtgever worden tegen overeengekomen, of bij gebreke daarvan de gebruikelijke, tarieven in rekening gebracht alle hogere kosten en/of meerwerk die voortvloeien uit wijzigingen en/of correcties in de oorspronkelijke opdracht.
ARTIKEL 10 – FACTURATIE
10.1 De wijze van facturatie zal middels de opdrachtbevestiging worden overeengekomen.
ARTIKEL 11 – BETALING
11.1 Betaling dient te geschieden binnen veertien (14) dagen na datum vermeld op de factuur volledig en zonder enig beroep op korting en/of verrekening.
11.2 Indien Opdrachtgever het niet eens is met het gefactureerde bedrag stelt hij Cevitrans daarvan onmiddellijk doch uiterlijk binnen de betalingstermijn van veertien (14) dagen, schriftelijk op de hoogte, bij gebreke waarvan de Opdrachtgever geacht wordt in te stemmen met het gefactureerde bedrag.
11.3 Indien betaling niet binnen veertien (14) dagen na facturering geschiedt, is Opdrachtgever, zonder dat daartoe enige ingebrekestelling vereist is, in verzuim. In dat geval is de Opdrachtgever over het achterstallige bedrag rente verschuldigd. Het gehanteerde rentepercentage is identiek als de wettelijke rekenrente welke gebruikt wordt door de Overheid. De rente wordt per dag berekend.
11.4 Iedere overschrijding van de betalingstermijn geeft Cevitrans de bevoegdheid haar verplichtingen jegens de wederpartij onmiddellijk en zonder voorafgaande schriftelijke kennisgeving op te schorten.
11.5 Daarnaast is Opdrachtgever gehouden tot een volledige vergoeding van zowel de buitengerechtelijke als de gerechtelijke incassokosten, daaronder mede begrepen de kosten voor advocaten, deurwaarders en incassobureaus. Elke verrekeningsbevoegdheid van de Opdrachtgever, uit welke hoofde dan ook, wordt uitgesloten.
11.6 De door de wederpartij gedane betalingen strekken in de eerste plaats ter afdoening van de verschuldigde rente en kosten en vervolgens van de oudste onbetaalde facturen, zelfs al vermeldt de wederpartij dat voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
ARTIKEL 12 – VERTROUWELIJKHEID
12.1 Alle informatie in het kader van een overeenkomst verstrekt mag niet, op welke wijze dan ook, aan derden kenbaar worden gemaakt, noch door Cevitrans, noch door de Opdrachtgever, tenzij dit in redelijkheid niet gevergd kan worden.
ARTIKEL 13 – AANSPRAKELIJKHEID
13.1 De resultaten van toepassingen en of gebruik van door Cevitrans verrichte studies en verstrekte adviezen zijn afhankelijk van velerlei factoren die buiten de invloed van Cevitrans vallen.
13.2 Ofschoon de opdracht door Cevitrans naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap wordt uitgevoerd, kan Cevitrans derhalve geen garanties geven met betrekking tot de resultaten van de door haar verrichte studies en verstrekte adviezen.
13.3 Cevitrans is tegenover Opdrachtgever slechts aansprakelijk voor schade ten gevolge van ernstige tekortkomingen in de uitvoering van de opdracht voor zover deze vermeden hadden kunnen worden, indien de zorgvuldigheid, deskundigheid en het vakmanschap, waarop in de gegeven opdrachtsituatie gerekend mocht worden, in acht zou zijn genomen.
13.4 In geen geval zal de aansprakelijkheid van Cevitrans voor nadelige gevolgen van eventuele tekortkomingen verder strekken dan het bedrag van de haar voor de desbetreffende diensten verschuldigde honoraria; bij opdrachten met een langere looptijd dan zes maanden is dit verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde honorariumgedeelte.
ARTIKEL 14 – ANNULERING OF WIJZIGING
14.1 Indien Opdrachtgever een opdracht intrekt of essentiële kenmerken van de opdracht wijzigt, is Cevitrans gerechtigd een annuleringsvergoeding aan Opdrachtgever in rekening te brengen waarvan de hoogte nader in de opdrachtbevestiging wordt bepaald.
14.2 Deze annulerings-vergoeding is de opdrachtgever verschuldigd naast de reeds verschuldigde vergoedingen en kosten.
14.3 Onder verwijzing van essentiële kenmerken van de opdracht wordt verstaan het zodanig wijzigen van elementen van de opdracht dat, naar het oordeel van Cevitrans, een nieuwe opdracht is ontstaan.
ARTIKEL 15 – PRIVACY
15.1 Cevitrans respecteert de privacy van Opdrachtgever. Cevitrans zal de persoonsgegevens van Opdrachtgever verwerken in overeenstemming met de geldende privacyregelgeving en met het Privacy Statement…=> dat op de website van Cevitrans is in te zien. Opdrachtgever stemt in met deze verwerking van zijn persoonsgegevens.
ARTIKEL 16 – TOEPASSELIJK RECHT
16.1 Op deze Overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
16.2 Voor zover door nationale rechtsregels niet dwingend anders wordt voorgeschreven, is de rechter te Den Haag bij uitsluiting bevoegd kennis te nemen van geschillen welke voortvloeien uit of samenhangen met Overeenkomst tussen partijen.
16.3 Opdrachtgever is niet gerechtigd de rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Cevitrans aan een derde, waaronder moet worden verstaan mede entiteiten binnen het concern waar Opdrachtgever onderdeel van is, over te dragen.
16.4 Indien een of meerdere bepalingen van deze Overeenkomst nietig of vernietigbaar zijn laat zulks de geldigheid van de overige bepalingen onverlet. Partijen zullen in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen.
Leimuiden, 1 november 2022.